Седмо поколение BMW Серия 3 и цялата история преди него.

Вече повече от 40 години BMW Серия 3 пише своята история, поставяйки нови стандарти по отношение на динамиката на управлението, премиум качеството и иновациите  в премиум модела от средния клас. С продадени над 15 млн. екземпляра по цял свят, BMW Серия 3 се е превърнал в ядрото на марката.

За да представим най-новото седмо поколение на емблематичното BMW Серия 3, отворихме вратите на шоурума си. В продължение на една седмица посетителите имаха възможност да разгледат отблизо дизайна и най-високите технологии в новото на BMW Серия 3 и лично да тестват възможностите му. На тяхно разположение бяха 3 стационарни автомобила на модела, които да разгледат обстойно и един на разположение за тестово шофиране.

Представихме им нагледно цялата история на модела, стартираща от далечната 1966 година с предшествени му – BMW Серия 02, еволющията пред годините, за да стигнем до впечатляващото седмо поколение на BMW Серия 3.

Специални благодарности към BMW Team Burgas, които предоставиха автомобилите си.

BMW 1600-02

BMW 1602

Серията BMW 02 е серия от компактни автомобили, произвеждани между 1966 -1977г., базирани на съкратена версия на седаните от новия клас. BMW 1600-2, първоначално обозначен като BMW Серия 02, е бил въвеждащ BMW автомобил, по-малък, по-евтин и по-малко оборудван от новия клас седан.

 

BMW E21
BMW E21

BMW E21 е първото поколение на BMW Серия 3, което заменя BMW Серия 02. Първоначално произведения модел е седан с две врати, с четири-цилиндров бензинов двигател. Моделът е представен през юли 1975 г. на Олимпийския стадион в Мюнхен. Кокпита на E21 бележи въвеждането на нова дизайнерска концепция, като централната конзола и централната зона на таблото са насочени към водача. Тази функция се запазва като част от философията на интериорния дизайн на BMW в продължение на много години.

 

BMW E30
BMW E30

BMW Е 30 е второто поколение на BMW 3 серия. Моделната гама включва седан с две врати, седан с четири врати,  комби с пет врати и кабриолет. Задвижва се от четирицилиндров бензинов, шестцилиндров бензинов и от шестцилиндров дизелов двигател, който е и първият за BMW Серия 3. Основните различия с предшественика му са в интериора и ревизираното окачване, като последното намалява претоварването, за което E21 е критикуван.

 

BMW E36
BMW E36

BMW E36 е трето поколение на BMW Серия 3. E36 е първата серия 3, която се предлага в хечбек стил. Също така е първата серия 3, която се предлага с шестстепенна механична трансмисия (през 1996 M3), петстепенна автоматична трансмисия и четирицилиндров дизелов двигател.

 

BMW E46
BMW E46

BMW E46 е четвърто поколение на BMW Серия 3. Произвежда се в стандартните версии с две, четири и пет врати и за първи път с три. Това е версията hatchback – и се продава като BMW Серия 3 Compact. Задвижването на всичките колела, последно възможно за BMW E30, се предлага отново и за BMW Е46. E46 е първото BMW Серия 3, която се предлага с двигател с променливо управление на клапаните („valvetronic“). В серия 3 на E46 поколението са въведени различни електронни функции включително сателитна навигация, електронно разпределение на спирачната сила, чистачките за дъжд и LED задни светлини.

 

BMW E90
BMW E90

BMW Серия 3 (E90 / E91 / E92 / E93) е петото поколение на компактния изпълнителен автомобил BMW Серия 3. Поради отделните кодове на модела за всеки стил на каросерията понятието „E9X“ понякога се използва за описание на това поколение от BMW Серия 3. Седанът е първият продаван модел на 5-то поколение BMW серия 3. Седаните и туринга E90/E91 са изместени от техните наследници F30 / F31 през 2012 г. Купето E92 335i, представено през 2006 г., е първият модел от Серия 3, който се продава с бензинов двигател с турбокомпресор. Семейството E9X също видя внедряването на run flat гуми. В следствие на което, колите с run flat гуми не са оборудвани с резервна такава.

 

BMW F30
BMW F30

BMW F30 / F31 / F34 / F35 е шестото поколение на BMW Серия 3. При шесто поколение купето и кабриолетните модели са отделени, за да се създаде новата линия на BMW Серия 4. BMW отдели и хечбек и го наименова Gran Turismo. По отношение на размерите на колата, промените са големи. Предната следа е увеличена с 37 мм, а задната с 47 мм, което освен по-динамична осанка, дава и по-стабилно пътно поведение. Тези промени, заедно с увеличената с 93 мм дължина на купето и по-дългото с 50 мм разстояние между предната и задната ос, доставят на F30 значително повече място в салона и по-специално на втория ред седалки.

 

Така разказахме историята, довела до седмо поколение BMW Серия 3. Автомобил със завидно много нови качества, които не останаха незабелязани.

Седмо поколедние BMW Серия 3
Седмо поколедние BMW Серия 3